Buddy Project

Samen met een professional aan de slag voor meer zelfvertrouwen en positiviteit.

Welke leerling loopt momenteel vast in jouw klas?
Welke leerling weet zich geen raad met de huidige crisis?
Welke leerling heeft een hoog verzuim tijdens de (online) lessen?

Kortom, om welke leerling maak jij je zorgen…….?’
Er gaat geen dag voorbij dat er niet gepraat wordt over Corona. Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om, maar sommige leerlingen hebben het net even wat moeilijker. Voor deze leerlingen hebben wij het buddy project. Wij staan klaar met een ervaren team voor coachende gesprekken, een luisterend oor en tips en tools.

Voor wie
Kwetsbare leerlingen die opvallen of waar zorgen om zijn. Leerlingen die last hebben van sombere gevoelens, eenzaamheid, angsten vanwege corona of andere redeneren. Leerlingen die vastlopen maar zonder GGZ indicatie.

Bovenbouw PO (groep 7 en 8) en VO (onderbouw en middenbouw)

Aanbod:
Serie van 4 bijeenkomsten voor individuele leerlingen. Na elke serie evaluatie met mogelijkheid tot verdere verlenging van weer 4 bijeenkomsten. Dit project is niet gebonden aan de lockdown, maar loopt door.
Opbouw:
• intake: online met mentor, docent, intern begeleider of maatschappelijk werker.
• bijeenkomst: elke week 1 x fysiek en 1 x online.
Duur bijeenkomsten:
• online 30-45 minuten
• fysiek: 60 tot 90 minuten.
Wij komen op locatie in overleg met leerling. Denk hierbij aan: Bos, strand, stadswandeling
Inhoudelijk:
Individuele gesprekken. Afhankelijk van de vraag van de leerling bieden we gerichte oefeningen en (thuis)opdrachten. De thuis opdrachten zullen maximaal 60 minuten per week zijn.

Resultaten
• De leerling gaat beter in zijn vel zitten
• De leerling bouwt aan zijn zelfvertrouwen
• De leerling kan zich uiten en emoties de ruimte geven
• De leerling heeft minder vaak sombere gedachtes