Auteur:
Yvonne Abhau
31 januari 2017

Project MIJ en MIJ jr. worden regelmatig uitgevoerd door vormingswerkers van Centrum 16•22. Deze projecten richten zich op de identiteitsontwikkeling van de leerling en de bewustwording hiervan. De evaluaties zijn positief, maar welk resultaat leveren de projecten nou écht op? CMV-studente Esmé doet afstudeeronderzoek naar de resultaten van deze twee projecten.

Één ding is zeker: MIJ jr. zorgt voor dialoog. Dit blijkt al tijdens les 1 op het Wellant College Madestein. Leerling S.: ‘’Ik weet niet zo goed wie ik ben. Ik denk dat iedereen me anders ziet.’’ Leerling K.: ‘’Het lijkt me best leuk om veel culturen in je vriendengroep te hebben. Dan leer je veel van elkaar.’’

Ook tijdens de lesonderdelen over imago komen verhelderende geluiden uit de klas op de François Vatelschool.  Leerling E: ’’Ik hoor van jongs af aan dat ik niet met een Marokkaan thuis mag komen. Ik snap nu wel wat dit met hun imago doet.’’